tiistai 20. syyskuuta 2011

Listoista

Minä tykkään tai ennemminkin rakastan erilaisten listojen laatimista. Ostoslistoja, to do -listoja jne. jne. Blogiinkin on tullut liitettyä yksi tehtävälista.

Äitiysloman alun lähestyessä (kolme työpäivää enää jäljellä!!) olen työstänyt kahta listaa. Toinen on asioista, joita täytyy viedä työpaikalla päätökseen ennen lähtöä ja toinen on äitiyslomalaisen puhdelista. Työlista vaikuttaa vielä aika pitkältä. Saattaa olla, että tulen tekemään hommia vielä ensi viikolla salaa kotoa käsin. Eipä se minua haittaa. Suunnitelmissa on palata seuraavan kerran työelämään Suomessa, joten en ole enää palaamassa kyseiseen työpaikkaan. Rakastan nykyistä työtäni ja jätän sille par'aikaa kipeitä hyvästejä. Ehkä töiden jatkaminen äitiyslomalta onkin siis minulle hyvä siirtymävaihe.

Toinen lista koskee äitiyslomaa ennen vauvan syntymää. En ole suurimman osan tapaan iloinnut äitiysloman lähestymisestä vaan ennemminkin kokenut jonkin sortin ahdistusta, kun joudun jäämään kotiin  odottelemaan synnytyksen alkua. Olen yrittänyt lievittää tätä "tuskaa" kehittämällä itselleni hieman hommia. Osa tehtävistä on tuolla sivupalkissa, osan listaan kohta mustaan moleskiniini. Ja ei muuta kuin hommiin ja ruksimaan hoidettuja juttuja :)

1 kommentti:

Milla kirjoitti...

To do- lista kuulostaa hyvinkin tutulta :) Täällä myös ikkunanpesu, pihanlaitto operaatiot odottaa! Ja kun saiskin tuon mobilen tehtyä.. ehkäpä ensi viikolla, kun oon saanut nuo kaapit siivottua sisältä ;) Ihmeen paljon sitä saa itselleen kerättyä tekemistä, taitaa vaan aika loppua kesken!