maanantai 11. huhtikuuta 2011

Maha

Meidän suvussa on isot kohdut. Tai ei ne varmaan normaalitilassa mitenkään erityisen isoja ole, mutta sekä äidilläni että siskollani on alkuraskaudessa epäilty kaksosraskautta pelkästään kohdun koon perusteella. Samat geenit ovat tulleet mullekin. Paitsi että kohtu on eteenpäinkallistunut se on myös kookas. Maha alkaa olla jo sitä luokkaa, että pitää olla tikku silmässä, jos ei tätä kireässä paidassa raskausmahaksi tunnista. "Onneksi" on kuitenkin tuota muutakin pehmustetta ympärillä.

Olen ainoa nainen työpaikallani ja suurin osa työntekijöistä on vielä lapsettomiakin. Olen siis saanut, tai ainakin näin kuvittelen, pitää raskauden omana tietonani. En ole pukeutunut mitenkään erityisen peittävästi, mutten mahaa korostavastikaan. Jos tässä nyt saisi vielä pitää tiedon edes tämän viikon pienemmän porukan piirissä. Ensi viikolla viimeistään pitää laittaa paikkani hakuun, sillä toivon saavani pitää pitkän koulutusjakson uudelle työntekijälle ennen kuin jään äitiyslomille.

Maha on ollut selvästi (niin että muutkin kuin minä huomaa) pömpöllään pari viikkoa. Pakkomielteinen peilistä kyttääminen ja rasvailu alkoivat saman tien. Malli ja koko vaihtelevat vielä aika usein riippuen sitä mikä aika päivästä on ja miten olen syönyt. Toistaiseksi ei ole tullut raskausarpia, vaikka kyllä saisi olla jo aika huonoa tuuria, jos niitä jo nyt tulisi. Ihoni ei ole yhteystyökykyisimmästä päästä, joten olen rasvaillut sitä jo aika maanisesti. Olen käyttänyt tähän menessä Bodyshopin kaakaovoikosteuspuikkoa, mutta seuraavaksi aion kokeilla bellybuttonin vastaavaa tuotetta, bodyshopin myyjän suosituksesta :)

Ei kommentteja: